Proč se pracovní snídaně zúčastnit?
Představte si, že prodáváte auto. Opravíte, co je nejvíc vidět. Pořádně ho vypucujete, v myčce mu naposledy dopřejete prémiový program a před prodejem ještě přeleštíte hadříkem kliky.
Podobně když prodáváte byt. Necháte ho nově vymalovat, pořádně vycídit, strháte staré záclony a místo nich tam dáte nové za pár stovek. Byt jen září novotou. Pak ho ještě profesionálně nafotit a krásně zabalený do nějakého poutavého příběhu odprezentovat zájemcům.
No a úplně stejně postupuje majitel firmy při jejím prodeji.
Pokud se budete spoléhat jen na to, co vám o firmě řekne její majitel, pak můžete pěkně splakat.
V lepším případě vás to může stát nějaké peníze navíc, v horším případě majlant. A kromě toho i spoustu času a energie a v horším případě i reputaci.
K tomu, abyste se podobnému průšvihu vyvarovali, slouží kupujícím a investorům due diligence neboli podrobné prověření si společnosti (nebo obdobného hodnotného majetku) ještě před tím, než ji koupíte.
Po naší pracovní snídani budete vědět, jak na prověrku (due diligence) při prodeji/koupi firmy. A proto budete i vědět, že ne vždy je třeba utratit za prověrku statisíce, důležité je zaměřit se na klíčové oblasti, které nejvíce ovlivňují hodnotu firmy.
Pro koho se pracovní snídaně hodí?
- investory nebo zástupce investorů (např. investičních fondů), kteří zvažují koupi společnosti na trhu menších a středních firem (SME), nebo jiného aktiva / majetku,
- majitele či majitelky společností, jež zvažují prodej či koupi společnosti nebo jiného významného aktiva / majetku (jako je areál, výrobní hala apod.),
- členy statutárních orgánů těchto společností, jejichž majitel zvažuje takový prodej či koupi.
Co se na pracovní snídani dozvíte?
Probereme mimo jiné:
- K čemu slouží zájemci prověrka kupované společnosti (tzv. due diligence)?
- Proč je due diligence jeden z klíčových momentů při koupi/prodeji společnosti?
- Na co se zaměřit a jak stanovit priority při přípravě prověrky (tzv. due diligence)? Jak stanovit hloubku a rozsah prověřovaných oblastí?
- Co je to prověrka „nanečisto“ (tzv. vendor ‘s due diligence) a jak může pomoci prodávajícímu?
- Jak se může prodávající chránit proti zneužití důvěrných informací, které poskytne zájemci (kromě dohody o ochraně důvěrných informací, tzv. NDA)?
Kdo vás pracovní snídaní provede
Mgr. Jan Rada, advokát a partner advokátní kanceláře
Honza vede advokátní kancelář, která se zaměřuje na korporátní a transakční poradenství především pro tzv. malé a střední podniky, jejich majitele a statutáry. V rámci své praxe je odpovědný za celkový průběh transakce od přípravy, přes due diligence, vyjednávání smluvní dokumentace až po vypořádání transakcí. Zaměřuje se na tradiční obory jako jsou nemovitosti a development, stavebnictví, výroba a strojírenství, doprava, automotive a logistika.