Jak na koupi firmy – případová studie (strojírenství) – JIŽ PROBĚHLO

Začátek: 27. 04. 2023 09:00
Konec: 27. 04. 2023 12:30
Téma: Jak na koupi firmy – případová studie
Místo: Praha - bude upřesněno
Řečníci: Jan Rada
Cena: Bez poplatku

Proč se pracovní snídaně zúčastnit?

Jak si ale mám představit, jak konkrétně ta akvizice firmy probíhá a vypadá? Co, jak a proč se řeší? Třeba když se zjistí nějaký kostlivec při té due diligence.

Prodej i koupě firmy je náročný a zdlouhavý proces. Někdy máte pocit, že uděláte krok dopředu a dva zpátky. A chvíli zase naopak, že to jde jak po másle.

Spousta fází a milníků. Od prvního oťukávání s druhou stranu až po úspěšné dokončení obchodu uplyne většinou několik měsíců.

Na tohle téma by se dalo bavit celé hodiny, spíše dny.

Jak ale pokrýt co nejvíce aspektů, které s sebou přináší koupě firmy? A to tak, aby si to člověk co nejlépe představil?

K tomu skvěle poslouží příklady, a ještě lépe celá případová studie.

A právě ta bude předmětem naší další pracovní snídaně.

Na konkrétním případu strojírenské firmy si ukážeme, co všechno obnáší koupě firmy a na co je třeba si dát pozor.

Klíčová slova:

Akvizice společnosti. Private Equity. Letter of Intent. Term Sheet. Due Diligence. Akviziční smlouva. Signing. Closing. Vypořádání transakce. Struktura transakce. Prohlášení a záruky.

Pro koho se pracovní snídaně hodí?

  • investory nebo zástupce investorů (např. investičních fondů), kteří zvažují koupi společnosti na trhu menších a středních firem (SME), nebo jiného aktiva / majetku,
  • majitele či majitelky společností, jež zvažují prodej či koupi společnosti nebo jiného významného aktiva / majetku (jako je areál, výrobní hala apod.),
  • členy statutárních orgánů těchto společností,
  • manažery, správce majetku, daňové poradce, účetní a další profesionály, jejichž klienta zvažují koupi nebo prodej firmy.

Pracovní snídaně bude zaměřena na private equity transakce, nebude se týkat venture kapitálových transakcí.

Co se na pracovní snídani dozvíte?

Probereme mimo jiné:

  • Co bylo hlavním cílem koupě dané společnosti a proč je třeba si z pohledu kupujícího stanovit priority?
  • Jak a kde se potkali investor s prodávajícím a jak jim šlo vyjednávání obchodních podmínek prodeje dané výrobní společnosti?
  • Jak se strany dohodly na kupní ceně?
  • Jak nastavit rozsah a hloubku (due diligence), když máte omezený rozpočet?
  • Je ve výhodě strana, která připravuje výchozí návrh smlouvy?
  • Proč se uzavírala „ostrá“ budoucí smlouva namísto méně závazné předběžné dohody (term sheet), jak je obvykle zvykem?
  • Proč se říká, že čas je nepřítel všech obchodů?

A ještě o něco konkrétnější. Tak třeba u due diligence (prověrky) na případové studii ukážeme:

  • jaké konkrétní „nálezy“ jsme zjistili při due diligence?
  • jak jsme si vyhodnocovali jejich rizikovost a možný dopad?
  • jak z toho těžil klient (investor) při dalším vyjednávání?
  • proč a jak konkrétně museli prodávající některé z nich napravit ještě před podpisem akviziční smlouvy a proč se naopak některé řešily až po tom?
  • …nebo třeba proč prodávající raději přistoupili na slevu z ceny?

Kdo vás pracovní snídaní provede

Mgr. Jan Rada, advokát a partner advokátní kanceláře


Honza vede advokátní kancelář, která se zaměřuje na korporátní a transakční poradenství především pro tzv. malé a střední podniky, jejich majitele a statutáry. V rámci své praxe je odpovědný za celkový průběh transakce od přípravy, přes due diligence, vyjednávání smluvní dokumentace až po vypořádání transakcí. Zaměřuje se na tradiční obory jako jsou nemovitosti a development, stavebnictví, výroba a strojírenství, doprava, automotive a logistika.

Registrace na událost